Thursday, September 9, 2010

SeLaMat HaRi RaYa~~~


assalamualaikum.
alhamdulillah. akhirnya ramadhan smpai ke penghujungnya.
syawal pula menjelang tiba.
syukur ke hadratNya masi lg dkurniakan nyawa n jasad yg utk raya kali ini.

btw, b4 raya yakni seminggu b4 raya ataupun semasa hari raya
kami exspecially masyrkt bugis d tawau ini akan mengadakan kenduri.
ini adalah salah satu adat dr nenek moyang pd zaman dahulu kala.
dimana ianya masi dwarisi sehingga kini.

baru tadi siap kenduri d rmah lama kami d bt2 yakni rmh nenek opah.
semalam kenduri d rmh baru kmi d bt6 tinagat.
dan hr isnin lalu kenduri d kg pasir putih yakni rmh c macik julie.
ok. 3 hari berturut2 keluarga aku berkumpul , berkenduri dan berbuka posa bersama.
sangat meriah ketika itu. gelak tawa bersama. saat memasak bersama. makan bersama.
dan semua aktiviti d buat bersama2.
indah sungguh.

tetapi yang paling meriah sekali kerana sumanya berkumpul bersama.
keluarga maksu, keluarga ibu, keluarga c julie, keluarga macik lina, kmi sekuarga
n pokoknya linta's family sumanya berkumpul.
meriah dgn jeritan anak2 buah. saat mereka bermain bersama. saat menangs bersama. suma ada.
unexpected pula dapat gelaran aunty.
aunty bell... (ouch..terasa tua pulak)haha..

makanan yg kami sediakan...

makanan favorite kami sekeluarga:: roti yang d cicah kari..
sedap. hingga menjilat jari. 3 hari berturut2 makan benda tersebut sehingga xterasa muaknya.
selepas makan. all d kids yakni anak buah n kazen2 aku pegi bermain mercun n bunga api d luar rmh.
aku bersyukur dapat mendengar lagi letupan mercun d cni yang selama ini xpena dengar.
beznya klu tahun2 dapat merasai kenikmatan bersama kan kan.
ermmm...luv olls linta's crew..
muaxx!!

aku rasa ini adalah last entry aku b4 raya.
so sempena hari raya yang mulia n meriah tahun ini.
aku ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri kepada
family, kawan2 sekolah, matrik, upsi, blogger n suma yang kenal aku even aku xknl kmu..hihi
di kesempatan ini aku ingin memohon kemaafan sekiranya kalau ada salah ya.
terkasar bahasa ka. termaki ka. terasa ka. terumpat ka. dan suma yang ter2 tue
harap2la d maafkan ya.
aku juga maafkan kmu suma kecuali la yang pena bt aku terasa hati n tidak meminta maaf 2.
cepat2 la kamu minta maaf ya sblm aku tutup pintu kemaafan ni..haha..
till then. bye..
p/s:: jgn makan bnyk2 raya ni.. nant perut buncit..haha..



2 orang hebat..:

Adry said...

Welcome home...

Memang seronok berkumpul ahli keluarga especially bila lama dah tak jumpa...

Simpati dengan mangsa kebakaran di Pasir Putih

LiNdA ZaiN's said...

yup...sangat seronok kan!!! hihi...