Wednesday, December 1, 2010

.Beringat-Ingat dahulu.


uit uit. cni la.
nak bgtau ni.
aku da terer men Dota.
bangganya aku weiii....
walau pun org kata Dota 2 untuk lelaki ja.
tp aku pun da terer ok..!!

tadi aku ada terbaca artikel tentang couple.
then adala soalan2 tertentu.
ni soalan dia.
tp aku ambik sikit je.

Q : adakah perempuan yg bcinta, jatuh maruahnya pd pandgn lelaki?
A : sdh tentu..! mana ada lelaki normal suka pd brg 2nd hand sdgkan barg yg baru masi ada. sesetgh mereka mgambarkan perempuan spt kereta yg d letakkan  d bilik pameran shj. tp ada yg bole test drive. ada pula yg sekadar sepggan mee goreng n segelas sirap bandung. bawalah ke hulu ke hilir. sedi kan? itu la hakikatnya...

btl ka lelaki anggap perempuan bgni..???

Q : kami telah berjanji sehidup semati...?
A : apa ada pada cinta? berapa bnyak sdh janji cinta yg musnah? LeLaki, jgn harap pd janji lelaki. mereka hanya menunggu peluang keemasan shj. hbs madu sepah d buang..pepatah itu sering berulang sehingga menjd pepatah.

btl ka lelaki xble berjanji? suma hipokrit?
adakah lelaki bcinta hanya blandaskan nafsu?

Q : saya syg dia sbb dia lelaki yg penyayang n btanggungjawab?
A : tahukah kamu hati budi lelaki? sejahat mana lelaki, apabila ingin mgambil seorg wanita sbg isteri n seterusnya mjadi ibu utk ank2nya dia akn memilih wanita yg baik. tetapi utk bseronok n bfoya2, lelaki akn memilih perempuan murahan krna ia suatu pelaburan yg mengguntungkan..itulah rahsia lelaki..

btl ka ni wei..???
aku ni xla baek sangat pun.
jadi lelaki mo bfoya2 jak la dgn aku ni.
waaaaaaaaaaa....
patut la aku d tggalkan..!!!


Cinta bukan mencari seseorang yang sempurna
tapi menemukan seseorang yang mampu
menjadikan dirimu sempurna..
Jangan katakan "I LOVE U" bila diri kau
benar-benar tidak peduli..
Jangan bicarakan soal perasaan bila itu
benar-benar tidak ada..
Jangan kau sentuh hidup seseorang bila kau hanya
berniat main-main dengannya..
Jangan menatap ke dalam mata seseorang bila apa
yang kau lakukan hanya pembohongan..
Hal yang paling kejam ialah membuat
orang jatuh cinta sedangkan kau tidak berniat
langsung menerimanya saat dia terjatuh..

'kamu' la org pertama dlm ingatanku
saat aku terbangun..
dan 'kamu' la juga orang yg terakhir dlm ingatanku
saat aku lelapkan mata..


~ Tolong la~
aku merayu sangat2.
klu xsuka. klu xcinta.xsyg.
katakan saja. terus terang. jujur.
jgn buat seseorg 2 terhegah2 cinta syg ko sorg2.
kcian tau..
buang masa ja.

aku tau la.
aku da rasa kot.
sakit. parah. bdarah.
sampai sakit dua tiga bulan.
berat bdn turun.segala2nya sakit.
berubat cara moden. berubat cara kampung segalak.
kcian bukan??

sooo. 
fikir2 la sebelum maenkan perasaan org len ok?
jangan la pentingkan diri sendiri.
baik lelaki ataupun perempuan.
ini peringatan pada semua ok..!!

7 orang hebat..:

SperMAtids BloG said...

adtla..
cinta kne tipu...
kawen trus

Afiq Din said...

bab janji n mmg susah...
xsume laki jnji die akan tunaikan...
same la ngn gurl...
kdg2 ayat manis je

Solihin Zubir said...

couple = annoying..

a d r e y n i e e l i s y a said...

erm...
ikutlah kan..
rmbut sma itam..
ati lain2..

kita sndiri ja bh mnilai org yg dkat ngan kita..

eseh, jadi baik plak aku ari ni

one2paii said...

sbo jerk la bai..tuh sebab orang sebelum cinta kenal ati budi die..selidik dulu latar belakang die

suichi said...

fuh~~~ mmg feel..hahaha

~~eh habis da exam ka? balik tawau? hehe

LiNdA ZaiN said...

sperma :: jom kawin..!!

afiq :: yup..its true..

solihin :: couple = fucking.

adreynieelisya :: kt xble menilai org even kita da knl lama sbb hati boleh berubah2 setiap masa n ketika.

atok :: thanx.. sile jadi atok yg baik ok..??

suichi :: feel ka??hahaha..!! touching la sampai jantung..haha..
~~ exam da hbs..xblik ni..g Melaka ja merempat..!!