Tuesday, January 25, 2011

.lets move on.



kalau kita bercinta, pastu putus, apa yang ko akan rasa?? kecewa, happy, kesunyian, sedih dll.....
okay. aku xkisa la apa yang ko rasa kan.. tapi yang aku mau highlight ni kalau sdh break apa yang ko mau buat? bunuh diri?? menangis macam orang gila?? meratap-ratap?? haha...its so annoying!


okay. kalau ko bijak cerdik ambik subjek math. sini aku terangkan dalam bentuk persamaan. tengok dan hayati la ia.....
A + B = <3
A - B = < / 3
A = : )
B = : (

faham ka?? klu bagang sangat tengok persamaan tue, sini aku terangkan dalam bentuk seni plak.
hayati ni plak..

.ini dia.


.ini ko.

ada faham?? okay2 aku tau xfaham kan. sini aku terangkan dalam subjek bahasa.

maksudnya di sini, dia adalah peluka yakni dia telah mengecewakan ko dan ko la orang yang teramat kecewa. haha.( kesian der lorh ). so, aku sebagai orang yang pernah dikecewakan teramat ini mempunyai beberapa cadangan rawatan pemulihan kekecewaan. lets cek it out!


1. dekatkan diri pada Sang Pencipta
perkara penting setelah dikewakan ialah dekatkan diri kepada Tuhan. bukannya aku suru ko terus-terus jadi ahli surau, alim, bertudung labuh segala. maksud aku, cuba ko baca kisah-kisah orang yang putus cinta dan  terlampau bersedih dengan perpisahan tersebut lalu mengambil langkah untuk membunuh diri. its too cliche..


2. be busybody
maksud aku di sini. ko harusla membusykan diri ko sedikit. bukan aku suru ko busy2 menjaja gosip2  artis plak. contoh mcm aku, lepas ja kecewa terus fokus belajar. hasilnya pointer naik!. lepas kecewa terus aktif masuk segala jenis aktiviti universiti. hasilnya aku da tau mengendalikan sesuatu function! lepas ja break terus aktif cari bisnes on9, cari part time, cari bisnes menjana kewangan. hasilnya income bertambah2.

3. take ur time.
mmg susah untuk melupakan sesorang yang kita pena sayang. serious susah! tp benda ni semua kena ambik masa untuk di lupakan. untuk keluarkan benda yang selalu kita fikir dalam kepala hotak ni mmg susah kedai format pun xdapat tolong untuk padamkan dia dari ingatan. aku sebagai peluka menasihatkan, take ur time to clam and think. Think. think to move on. Yes, it might take some time to move on but no worries, you will somehow someday. 

percayalah pada karma. what goes around come around. Tuhan itu ada dan Maha Adil. biarkan la Dia yang menentukannya. percayalah setiap yang berlaku ada hikmah dan balasannya. apa jua perbuatan kita di dunia pasti ada timbal baliknya. dan percayalah, when the right one comes at the right time, there is no time to look back and regret. things happened for reasons. seek the reasons and you will be fine.

p/s : aku pena kecewa dan aku berusaha move on. tapi smpai sekarang susah untuk lupakannya!!...
kredit to terfaktab

btw, congrat to my 200 follower ini linknya. sila klik..Me0w2
thanx follow blog sampah ini. luv u..!!



9 orang hebat..:

NazrEn said...

I loiikeee......
let's mOve On......

suichi said...

move along - all american reject..heheh

Terfaktab said...

Terima kasih kerana link balik kepada kami di Terfaktab.

Sila rajin-rajin datang dan Follow ya!

saya menunggu!

LiNdA ZaiN said...

nazren :: yes..move on baby!!!

suichi:: thanx.. nant aku cari..

terfaktab :: thanx sudi dtg blog sampah saye... saye da follow u oll..hari2 bace blog u oll.. thanx sbb bg semangat kat saye.. luv u guys..!!!!

IzwanNie said...

huhu.. kejamnya ayat mu linda.. manada blog sampah blog mu ne.. laiikkk this entry!!!

efyery84 said...

CERITA AKU DAN SESUATU
-Bro Ery-

Ada satu kata-kata hikmah yang sangat Bro suka sampai sekarang iaitu:

"Mungkin Tuhan menginginkan kita bertemu dan bercinta dengan orang yang salah sebelum bertemu dengan orang yang tepat, kita harus mengerti bagaimana berterimakasih atas karunia tersebut."

P/S: Singgah2 blog Bro dan komen-komen ye. Tinggalkan URL anda. Bro pasti akan komen kembali (^^)v

Imran nyambek said...

chaiyok2...oooo

adan said...

nice entri..

dina darwina said...

relax jak bha..n_n