Friday, January 14, 2011

Saya Pelajar UPSI.


assalamualaikum..

hari ni terniat plak d hati mo sertai  sahabat blogger. yang dianjurkan oleh Blog Pilihan Malaysia. this is my 1st time join benda2 mcm nie.. okayla. setelah aku mendalami entry tersebut maka secara tidak langsung aku berkelayakan untuk menjoinnya.. wah..!!!* dgn excited aku buat entri ni*


okay. now lets move on fakta2 yg d perlukan :

nama : Haslindah Zainuddin
U tercinta : Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI)
Jurusan  :  Pendidikan Awal Kanak-kanak (Major)
                Pendidikan Matematik (Minor)
Fakulti  :  Fakulti Pendidikan dan Pembangunan Manusia
Sesi  :  Jun 2009- Mei 2013




aku sangat bangga menjadi salah seorg pelajar d UPSI. sekarang aku berada d semester ke-4 dan insyaAllah 2 tahun lg tamat la pengajian ku maka dengan bangganya pada Mei 2013 aku akan grad. seterusnya bakal mendidik anak2 org d luar sana dengan bekerjaya sbg seorg guru.


bercerita pasal pengalaman manis saya sepanjang berada d UPSI apabila setiap sem kelas aku akan mengadakan lawatan kemana-mana sekolah yg bkenan. serius best wei..!! b4 this kami pegi sekolah d taiping. selangor, KL... tapi yg paling best 2 pegi sekolah VVIP but its mostly like taska la tp taska org2 kaya. high claz. anak2 dato, tan sri, n mereka2 yg bkerjaya ja yg boleh sekolahkan anak mereka d taska tersebut. d jaga rapi sepenuhnya dgn security yg ramai, cctv segala. serius aku teruja kali pertama pegi taska tersebut.


keduanya, U aku ni mengajar pelajarnya bersopan santun dr semua segi terutama apabila menaiki bas n cara berpakaian ke kuliah. mostly d mana2 U pun klu kita tgk klu mo naek bas 2 memang bersesak2 berhimpit2 bertolak2. sapa kuat daya tolakan dia dapat naik. kan2. tp d U aku ni xpayah susah2 ko bertolak2. beratur beb..!! ya aku ulang anda kena berbaris mengikut urutan. sapa cepat dia dapat naik. sopan santun kan. satu lagi cara pemakaian, untuk pengetahuan d U aku xboleh pakai pakaian yg nampak selekeh2. seksi2. bfesyen2. Anda kena berpakaian sopan yakni baju kurung n kasut harusla bertutup. saya ulang kasut WAJIB bertutup. bg lelaki plak mcm biasa la pakai bj kemeja. ala2 salesman dan kad matrik adalah wajib. klu xmengikuti peraturan jgn harap la masuk kampus. sopan sungguh UPSI kan3. so, aku sbg student pun sopan jgk. hahahahaha.....







then pengalaman pahit plak adalah apabila group member bt masalah dalam asgment. ini mmg aku selalu kena la. yalah klu setakat masalah remeh 2 aku xkisa ini tidak..aish.. susah la mo ckp.. cuba bayangkan lah klu satu asgment 2 buat dalam group yg terdiri dr 5 org tp realitinya aku ja sorg yg buat asgment tersebut.. sakit 2 mmg sakit la tp aku kena bt jgk. klu bukan aku yg buat sapa lg. nant xpasal2 carry mark pun rendah.









antara lain keistemewaan UPSI :
  • hanya 45 minit pegi KL *bole ulang-alik ja*
  • mempunyai bagunan baru d proton city dijangka akn siap 2013 * mcm lim kong wing dowh*
  • dekat dgn genting highland  *hanya sejam perjalanan*
  • mudah utk mendapat biasiswa  * biasiswa kpm,dll tp aku xdpt jgk*
  • mudah utk mendapat pointer tinggi  * ini mmg serius gila! aku da 4sem bturut2 dpt senarai dekan*
  • mempunyai kolej kediaman yang paling selesa d muka bumi..!!

Ini kisah UPSI kesayangan saya. anda pula bagaimana???




13 orang hebat..:

nub said...

nak masok upsi bleyh? hahah

LiNdA ZaiN said...

nub : blh je..jum masuk UPSI..haha

SperMAtids BloG said...

terbaik! hidup UPSI!
lame xnmpak ko dak kecik..haha

Nur Mudrikah said...

waahh.. ada jugak blogger upsi kat sini ea. myb pernah nampak tp tak kenal..hehe. warga khar lagi tu..

salam ziarah;)

Syafiq Rosli said...

all da best ya

mizz_aainaa said...

salam kenal bakal cikgu..
:)

Admiral Hafiz said...

Datang melawat pelajar UPSI
Salam Singgah daripada pelajar UTP


Admiral Hafiz Official Website: Admiral'z Legacy

ferra said...

hukks oke. cekgu upe nyer

HadifaR_R said...

Peewit...cigu linda... huhu

Nadia Syazwina said...

Sy Ada mintak UPSI dlm bidang nie jugak.. Susah tak nk dpt Kos nie?

🐬 Miss Dollpin 🐬 said...

Sye nk tnye ambik kos nie kene pergi temuduge tak? Sbb dkt sesetgh blog yg lain sye bce die kne g temuduge utk kos nie tpi mse isi upu die tk kasi thu pun yg kos nie kne pergi temuduge. Mohon pencerahan yerr.

Mrs.chess said...

Nk tnye kalu kos ni blaja ape je?

Ermmy said...

Waa course sy, tak lama lagi bakal pelajar upsi