Sunday, February 27, 2011

.kes kehilangan kad top up.


aku sdh penat menangis. menangis sampai mata bengkak. ekoran kes kehilangan duit itu. makan pun xselera tido pun xnyenyak. study pun xmasuk.menangis.menangis dan menangis. aku xtau apa mau buat sdh sekarang.sumpah.! bukan aku yg ambik semua kad-kad top up itu. dan aku sangat yakin dan pasti bukan aku yang cicirkannya. 


pada hari rabu yakni 23hb aku ada clazz pagi pukul 8 pagi sampai pukul 10 pagi. disebabkan aku bgn lewat pagi itu maka aku terescape. aku bangun pagi pukul 9.30 then terus buat asgmt. pukul 11pagi aku bersiap mau pegi keja. sampai di kolej engku omar (kuo), aku tgk kedai xbuka lagi then aku pegi amik box duit di kolej harun aminurrashid (khar) dan ambik paper sekali untuk dijual di kolej kuo. sampai kolej kuo aku buka box duit aku tgk kad-kad top up itu memang xda pun dalam box itu yang ada cuma duit modal iaitu rm105. mulanya heran juga. then terus aku kol c maya, tp dia suru biarkan ja. aku pun bekerja seperti biasa. sehingga aku diberitahu pada jumaat pagi yang kad-kad itu hilang. jadi persoalannya adakah aku yang hilangkan kad-kad itu??

ini adalah point aku :
  • aku pasti dan yakin yang kad-kad itu bukan aku yang hilangkan atau cicirkan. sbbnya waktu aku pegi ambik box duit di kolej khar ke kolej kuo box itu x dibuka lg. dan sewaktu perjalanan dr kolej khar ke kolej kuo yang hanya memakan masa 3 minit box duit itu aku bawa dalam keadaan statik dan tidak terjatuh, terhampas, tergolek.tp STATIK. 
  • kedua, selepas sampai di kolej kuo. aku duduk di kaunter dan buka box duit terus cek duit modal dan kad-kad top up seperti biasa. tapi, aku heran kad-kad top up tiba-tiba xda langsung. then, terus kol c maya dan fatimah. mereka adalah 2 orang bukti dan sanggup backing aku. terima kasih kamu.!

kes ini mempunyai 2 suspek iaitu aku dan shida. shida ialah orang yang bekerja pada malam hari iaitu hari selasa 22/02. disebabkan dia yang closing pada malam hari selasa dan aku adalah opening pada hari rabu, kami berdua adalah suspek utama. dan ada kemungkinan c shida yang cicirkan kad-kad itu sebabkan dia kelam-kabut untuk close acount pada malam itu. tapi kita xboleh menuduh sebarang kan. dan yang pastinya c shida pun xmengaku yang dia hilangkan kad itu. yalah rm506. sapa mau mengaku. bnyak itu! sampai habis upsi pun xjgk terlangsai2 itu. sangat banyak itu benda.


kak zati, iaitu pemilik premis belum lagi membuat sebarang keputusan. dan kami berdua hanya menunggu untuk di bicarakan semula. aku xsangka benda ini boleh terjadi. ..unexpected. seriously!!. dan aku rasa ini adalah kecuaian c shida. boleh nampak kan aku xbersalah dalam point2 aku di atas. 

p/s : kak zati, pliz la percaya. saya xakan ambik kad-kad itu dan saya dengan yakin dan pasti yang saya xcicirkan kad-kad top up itu. tolongla percaya kak zati.!!

penat sdh menangis ni. =(

5 orang hebat..:

saveq volcom said...

tu la..len kali kalo dah tenguk kad top up tu xda.,just terus call.owner@kak zati tu...so xla keruan sdh....hihi...kesian ko teng....

oTTo said...

sabar....tuhan sentiase bersama org2 yg benar...dan kalau kamu yg dituduh sekalipun abg pecaye bukan kamu...well...ape buleh buat...bende2 ni takkan jadik kalau kakak angkat kamu tak amek balik kedainye tu...bangang punya mulan...!!!

dLa said...

sabr2.

Mizz May said...

sbar jak ko getz....aku akn baking ko...tp bdk tue mmg sengal gla...mcm taik bha dia tue....

one2paii said...

tidak cantik ba kalo lu menangis..jantan kana kuat ba..jangan sedih2..kuatkan semangat tuh ba