Wednesday, February 9, 2011

.pengikis termahsyur.


pagi tadi aku pegi claz seperti biasa.
menunggu bas seperti menunggu kereta mercedes.
lama..penat kaki berdiri.

sampai kampus..
STOP..!!
ada plak HEP buat spot check..
habisla..
sekali kena saman melayang rm50.

dengan sepantas kilat aku masuk kampus
 buat bodoh ja pak guard 2 panggil2.
sbbnya..
aku pakai kasut ni..


kasut ini x tidak bertutup so, sepatutnya aku kena saman rm50.
aku xkisah pak guard tue ckp aku pekak ka apa ka
janji aku xmelayang rm50..

mula2 kami heran mengapa pihak Hep buat spot cek??
setelah menganalisis data....
rupanya, ini adalah politik semata-mata.

analisis yang kami dapat ialah :
 budak upsi baru ja  dapat duit PTPTN 28/01
lepas dapat duit cuti seminggu.
lepas cuti seminggu dorg buat la spot cek.
saman sana. saman sini. saman-menyaman.
ini la masanya dorg mengikis budak2 upsi kan3.
budak2 upsi tgh bnyak duit sekarang ni.

politik-politik.
cuba la mereka ni ambik kisah pasal kebajikan budak upsi.
contohnya masalah kekurangan bas.
ini tidak.
sibuk mau saman-menyaman.

skrg ni di kampus sibuk dgn jualan-jualan gerai.
apakah faedahnya benda tu.
menghabiskan duit.
bab kikis duit ni memang pihak mereka laju.
aishhh...
xtau la apa akan jadi masa akan dtg...


p/s :  upsi sangat skema bak kata lecture aku ini bukan Universiti. ini adalah Sekolah Menengah Sultan Idris...


7 orang hebat..:

dina darwina said...

hahahahahahaha..hebat ko linda memekak kan telinga

GrEEn-VeinEd wHitE said...

betol mmg betol...mereka mmg x senang bila pelajar ada duit lebih...

Admin said...

haha, nsib baek u gua okey.. :P

Nurul Faezah said...

Hahahahahaha! Xku trfikir woo..

LiNdA ZaiN said...

dina : haha..malas ku melayan 2 pak guard..

green : setuju kan??

admin : syukur la...

faezah : haha..btl kan..

Ohno!!! said...

patut PTPTN bagi elaun kena saman skali...haha

suraiya sofia said...

memang keje mngikis duit org je lar...time org xde duit xde plak nk wt spotchek..pt msuk je hep pom mula la rajin...