Tuesday, March 22, 2011

.pukau??.

sekarang aku malas sdh blogwalking. sbb aku rasa aku just tulis blog utk tatapan ku sendiri. bukan tatapan masyarakat umum ( padahal geram ni dgn org yg kutuk2)

ahh...peduli la dorg kutuk. xku kisa tue. (utk sedapkan hati ja ni).

pukau? kamo pena kena ka tue ya? aku mmg xpena kena. tp semalam ada satu kejadian yang mcm ala2 pukau la tkena aku. tp aku rasa ni bukan pukau, ini adalah sebab kecuaian ku sendiri.



semalam aku keja start dari 2 ptg sampai 6 ptg. punya la boring duduk di counter 4 jam. nasib la bawa laptop dapat jgk on9. tp on9 pun bosan last-last aku tgk muvie. aku keja mcm biasa la. orang beli top up aku kasi masuk no topup. dan bg2 la rutin ku setiap hari isnin.

di kolej aku keja tue ada buat karnival, jadi ramai la peniaga-peniaga yang kegersangan kredit p mentopup di kedai tempat aku keja tue. tiba-tiba aku teperasan ada seorg lelaki ni asyik ulang-alik di depan kedai. tp aku buat xtau ja. aku tgk ja muvie. last-last lelaki tue datang singgah di kedai, dia mau beli Hot Ticket RM8 tp dia xda bawa duit time tue. kejadian ini biasa jgk berlaku la, mau beli topup tp xda bawa duit. aku mmg xmau bg kalau xbawa duit. nant dia xbayar, x pasal-pasal aku plak yang mengganti.

tapi lelaki ni lain sikit, lepas dia minta hot tcket RM8 aku dgn selamba ja bg tanpa kata apa-apa. lepas dia pegi tue baru aku perasan aku bg dia hot tcket dan dia xbayar pun lagi. pastue, aku cari-cari la lelaki tue di gerai-gerai karnival. sah! lelaki tue xda. aku siap tanya-tanya pekerja di setiap kedai lg tentang perwatakan lelaki tue. tp xda sapa pun kenal. bullshit..!!! sdh lari la budak tue. aduh.. bongok betul.



xkan la RM8 pun mau curi. xmampu ka?? shial jgk manusia bgni ni. bgs xpayah hidup di dunia kalau mau menyusahkan org. apalg, aku terpaksa la mengganti rm8 tue. tp adakah ini pukau??? aku rasa x bha. aku rasa kecuaian ku sendiri. ini mmg pengajaran bg aku. walaupun bnda tue hanya RM8 tp sapa mau senang-senang bg kan.

sejak aku keja di kedai top up ni. macam-macam hal yang jadik. mungkin hari ni dia mampu minta hot ticket RM8 tp akan datang kita xkan tau lg kan. so, pengajaran utk semua, selalu la amalkan membaca yasin supaya xterjadi kejadian macam aku ni. faham dok???

.Beware Yourself. =)

0 orang hebat..: