Friday, August 26, 2011

.lelaki idaman.


  • Berpendidikan. Serious aku sangat memilih tentang pendidikan.  Kalau boleh aku nak lelaki yang berpendidikan sama level macam aku. Tapi kalau pendidikan die rendah dr aku pon aku xkesah yg penting ade keje.

  • Caring. Aku sangat suka lelaki yang sangat2 caring. Hari2 tanye aku sihat ke x? Da siap asgmt ke x? Da makan ke lom? Rasa bahagia jek. Rasa dunia ni aku dan dia je yg wujud. Annoying sangat ke? HAHA. Ada aku kesah?

  • Bertanggungjawab. Yes dia nak jadik ketua keluarga so he should be responsiblity right? Ah..tipikal sangat.

  • Berfikiran matang dan berpandangan jauh. He should be. Even that aku da umur 21 tahun tp perangai and sikap aku xmatang lagi.  dia kene lebih matang and boleh selesaikan masalah dengan positive think. Kadang aku terfikir gak nak lelaki yang berpandangan jauh means berpandangan ke depan so masa depan ktorg akan lebih senang la konon. Haha

  • Sense of humor. Serious aku suka manusia yang kelakar. Dunia xkan boring dengan adanya manusia sebegini. So, sila la blajar buat lawak ngan zizan ke johan ke sebelum nak usha aku.

  • Boleh bermain muzik. Ya! Aku reti maen gitar kot. Even that xla sesempurna mana tapi boleh sebagai hobi suke suki je. awesome je rase kalau lelaki pandai bermain muzik, kalau da boring boleh maen gitar ke piano ke ape ke and tahn nyanyi sesama. Sweetnye....

  • Paras rupa. Aku xkisah sangat pon tentang paras rupa ni. Aku pon xlawa mana pon. So, kira sedap mata memandang je and xlah burok sangat. Yang penting dia ikhlas and baik. Enough!

  • Boleh sabar ngan perangai aku. Act aku xlah panas baran ke ape ke aku baik je. tapi aku sangat2 cerewet. Especially bab makan. Ya makan, sbbnya aku alergi makan banyak benda kat dunia ni. Contohnya, aku xleh makan seafood udang, sotong dll. And then aku xkan makan makanan yang pelik yang aku klasifikasikan sebagai makanan abnormal. Huh! So, kena sabar je lah ea.

  • Pandai mengontrol ego.  Lelaki dan ego xboleh dipisahkan. Tapi aku suka lelaki yang pandai control ego. Dia tahu bile masa nak guna ego dia tuh. Macho je rase.. haha

  • SETIA. Enough said!  Tak payah nak hurai panjang.  Benda ni susah sangat nak jumpa pada lelaki zaman sekarang.


4 orang hebat..:

hazwani said...
This comment has been removed by the author.
hazwani said...

haha...ssh ka dpt yang setia....ada ba tu..mo pelan carii...apapun welcome back...

nub said...

tang ego tu mmg lelaki failed. haha

samuel said...

haha. tak semua laki ego. kadang-kadang ada pempuan terlmpau memilih rupa. n mereka mudah mainkan perasaan lelaki